Tellerle ortodonti tedavisi sırasında dikkat edilmesi gerekenler.

Güncelleme tarihi: 8 Eki 2020

Telleriniz takıldıktan hemen sonra öncelikle eczanelerde satılan ortodontik tedavi sırasında kullanılmak üzere üretilmiş ortodontik fırça ve ara yüz fırçalarından edinmek gerekir. tedavi sırasında her yemekten sonra en az 6 dakika olacak şekilde dişlerin fırçalanması ve temizliğin en arka dişleride kapsaması gerekir. Tedavi sürecini uzatmaması ve en ideal tedaviye erişebilmek için maddeleri aşşağıdaki gibi sıralıyabiliriz :

• Sert ve yapışkan(cips,kuruyemiş,sakız,jelibon) gıdaları tüketilmemesi.

• Asitli içeceklerin tüketilmemesi. Tüketilmesi halinde, anında ağızın yoğun bir şekilde suyla çalkalanması.

• Ön dişler ile herhangi bir besinin kesilip koparılmaması.

• Mümkün olabildiğince tüm gıdaları elle veya bıçakla parçalayıp arka dişlerle çiğnemek.

• Çekirdekli besinlerin(zeytin,kiraz,erik) çekirdeğini ağız dışında(elle) ayıklandıktan sonra tüketmek olarak sıralıyabiliriz.

Ortodontik tellerin takıldığı günün ertesi sabahı, uykudan uyanıldıktan sonra hafif bir ağrı hissedilebilir. Hayat kalitesini etkilemeyecek düzeyde olan bu ağrı ilk 3 gün artış gösterir ancak 3 günden sonra, ağrılar giderek azalmaya başlar ve 7 güne gelindiğinde ağrılar hissedilemiyecek seviyeye geriler. ilk 2 gün ağrının şiddetli olması durumunda ağrı kesicilerden yararlanılabilir ancak bolca sıvı tüketmekte fayda olacaktır.

Randevularınız uzman hekim tarafından belirlenecek olsada genelde ortodonti tedavisinde periyodik kontroller ayda bir klinik ziyareti gerektirir. Klinikten ayrılmadan bir sonraki ayın randevusunu almak tedaviyi daha düzenli ve takip edilebilir kılacaktır.

Tedavi sırasında kullanılan diş macunu markasının pek bir önemi yoktur. Önemli olan burada hastanın bakımını detaylıca yapabilmesidir.